ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τετάρτη, 2 Φεβρουαρίου 2011

Απίστευτες ασυναρτησίες και άλλα λόγια να αγαπιόμαστε στο δημοτικό συμβούλιο Φυλής....


Το λάθος του κ. Μπουραϊμη...


Προϋπολογισθέντα, απολογισθέντα η απλώς...απωλεσθέντα;;









Για γέλια και για κλάμματα είναι να βλέπεις να προσπαθεί κάποιος να εξηγήσει όσα δεν ξέρει...

Δείτε την ''3 το λάδι + 3 το ξύδι = 6 το λαδόξυδο'' λογική ανθρώπου, που προσπαθεί να μας πείσει πως μπορεί να διοικήσει μια πόλη με σημαντικότατες ανάγκες και που προσπαθεί με το ''τόσο επί τόσο, βάλτε, τόσο είναι...'' (είναι αληθινές φράσεις, του Δημάρχου, δυστυχώς για όλους μας) και βγάλτε τα συμπεράσματά σας για το ποιό θάναι το μέλλον αυτού του τόπου τα επόμενα 3 1/2 χρόνια...


Λίγο αργότερα, ο Δημοτικός Σύμβουλος της ''ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ'' κ. Κ. Βάβουλας, ερωτώντας τον αν πέρυσι ο ''Αθλητικός Οργανισμός Φυλής'' είχε εισπράξει 2.000.000 ευρώ, όπως είχε προαναφέρει ο κ. Δήμαρχος, αυτός είπε...''2.000.000; Αποκλείεται...!!!!!


Βέβαια, για γέλια και για κλάμματα ήταν η διαπίστωση του Γραμματέα του Δημοτικού Συμβουλίου και Δημοτικού Σύμβουλου της ''ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ'' κ. Β.Βάθη, μόνιμου κάτοικου Φυλής εδώ και 57 χρόνια, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, που ρωτούσε εαν υπάρχει και που ακριβώς στεγάζεται το ΚΑΠΗ Φυλής, που πέρυσι είχε εισπράξει 100.000 ευρώ!!!!!

Τελικά μετά από συζήτηση 2 ωρών (κι αφού δεν μπορούσε -η δεν ήθελε να καταλάβει;;;) και κάτω από την πίεση των δημοτικών συμβούλων της ''ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ'' και του επικεφαλής κ. ΣΑΒΒΑ Ι. ΣΑΒΒΑ, ο Δήμαρχος κ. Μπουραϊμης, αναγκάστηκε να παραδεχτεί πως έκανε λάθος και τελικά δεν ήταν βεβαιωθέντα (αυτός βέβαια έλεγε συνέχεια απολογισθέντα !!!!)
αλλά απλά...προϋπολογισθέντα. Έ, πως;;;;;;



ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ...

Τρίτη, 1 Φεβρουαρίου 2011

ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΨΗΦΙΣΕ Η ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΟΥ κ.ΜΠΟΥΡΑΪΜΗ

• Ψήφισαν χρηματοδότηση ακόμα και για ανύπαρκτο ΚΑΠΗ.
• 2.000.000 το χρόνο στο Αθλητικό Κέντρο Φυλής.
• Δεν ήξερε ο δήμαρχος κ. Δημήτρης Μπουραίμης αν τα ποσά είναι προϋπολογισθέντα ή βεβαιωθέντα…

Ο δήμαρχος κ. Μπουραίμης παραδέχτηκε ότι πέρυσι είχε προϋπολογισμό (άκουσον άκουσον) 2.000.000 ευρώ για το Αθλητικό Κέντρο Φυλής και 400.000 ευρώ για το Δημοτικό Στάδιο Φυλής. Επίσης παραδέχτηκε ότι είχε προϋπολογισμό 100.000 ευρώ ετησίως για το ΚΑΠΗ Φυλής το οποίο... δεν λειτουργεί. Ο επικεφαλής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ κ. Σάββας Ι. Σάββας κατήγγειλε τις πρακτικές αυτές κάνοντας λόγο για προκλητικά ποσά ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης που διανύουμε.

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ διαφώνησε με αυτές τις πρακτικές και δια μέσω του δημοτικού συμβούλου της παράταξης Κώστα Βάβουλα κατέθεσε στα πρακτικά ανακοίνωση στην οποία ρητά και κατηγορηματικά ξεκαθαρίστηκε ότι δεν ψηφίζει τα ποσά που προκαλούν το κοινό αίσθημα.

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ψήφισε μόνο τα χρήματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών επιτροπών.

Επίσης για το εν λόγω θέμα ο δημοτικός σύμβουλος της ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ κ. Βαγγέλη Βάθης, ο οποίος είναι και γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου προερχόμενος από την περιοχή της Φυλής δήλωσε τα εξής: « Όντας δημοτικός σύμβουλος από τη Δημοτική Κοινότητα Φυλής μου προκαλεί έκπληξη η δήλωση του δημάρχου κ. Μπουραίμη ότι πέρυσι ψήφισε προϋπολογισμό 100.000 ευρώ για το ΚΑΠΗ ΦΥΛΗΣ ένα νομικό πρόσωπο που δεν υπάρχει.

Είναι δυο φορές καταδικαστέο το γεγονός ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι της πλειοψηφίας ψήφισαν και φέτος επιχορήγηση σε αυτό το ανύπαρκτο Νομικό Πρόσωπο.
Μας προκαλεί επίσης εντύπωση η … σπουδή του δημάρχου και των δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας να ψηφίσουν την συγκεκριμένη επιχορήγηση και να μην αποσύρουν το θέμα.

Που πήγαν τα χρήματα πέρυσι και που θα πάνε φέτος; Ας μας απαντήσει κάποια στιγμή ο κατά τα άλλα λαλίστατος δήμαρχος…»

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κ. Μπουραίμης έφερε στο δημοτικό συμβούλιο την ψήφιση των τριών δωδεκαρτημόριων σε σχέση με τους προϋπολογισμούς του 2010. Δηλαδή το ¼ από αυτά που συνολικά προϋπολογίσθηκαν το έτος 2010, αν και στην αρχή της συζήτησης ο δήμαρχος κ. Μπουραίμης δεν ήξερε ότι αναφερόμαστε σε προϋπολογισμό και όχι σε έξοδα που έχουν γίνει.

Η ελλιπής του κατάρτιση με το θέμα δημιούργησε σύγχυση στο δημοτικό συμβούλιο.

Τελικά οι υπάλληλοι του δήμου επιβεβαίωσαν τον επικεφαλή της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββα Σάββα ο οποίος είχε εξηγήσει προηγούμενος στο δήμαρχο κ. Μπουραίμη ότι είναι προϋπολογισθέντα και όχι βεβαιωθέντα τα νούμερα που έχει φέρει προς συζήτηση. Ο κ. Μπουραίμης αναγκάστηκε για ακόμα μια φορά να παραδεχτεί ότι ο Σάββας Σάββας είχε δίκιο..

ΙΔΟΥ ΤΑ ΠΟΣΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΝ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
ΤΟΥ κ. ΜΠΟΥΡΑΙΜΗ

Σύμφωνα με τους δημοτικούς συμβούλους του κ .Μπουραϊμη για τρεις μήνες λειτουργίας χρειάζονται τα εξής ποσά τα οποία και ψήφισαν:

1. Επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές Άνω Λιοσίων 75.000
2. Επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές Φυλής 12.500
3. Επιχορήγηση Αθλητικού Οργανισμού Φυλής 500.000
4. Επιχορήγηση Αθλητικού Οργανισμού Ζεφυρίου 25.000
5. Επιχορήγηση ΝΠΔΔ Αθλητικό Κέντρο Α.ΛΙΟΣΙΩΝ 250.000
6. Επιχορήγηση ΝΠΔΔ Δημοτικό Στάδιο Φυλής 100.000
7. Επιχείρηση στο ΚΑΠΗ Ζεφυρίου 42.500
8. Επιχορήγηση στο ΚΑΠΗ Α. ΛΙΟΣΙΩΝ 250.000
9. Επιχορήγηση στους Παιδικούς Σταθμούς Ζεφυρίου 112.500
10. Επιχορήγηση στο ΚΑΠΗ Φυλής 25.000
11. Επιχορήγηση στους Παιδικούς Σταθμούς Άνω Λιοσίων 500.000
12. Επιχορήγηση Α’ Παιδικού Σταθμού Φυλής 160.000
13. Επιχορήγηση ΝΠΔΔ Πολιτιστικό Κέντρο Άνω Λιοσίων 250.000
14. Επιχορήγηση Πνευματικού Κέντρου Ζεφυρίου 57.500
15. Επιχορήγηση Ν.Π. Μουσείου Αρχαίας Ελληνικής Τεχν/γίας Ζεφυρίου 3.750
16. Επιχορήγηση Πολιτιστικού Οργανισμού Φυλής 25.000
17. Επιχορήγηση ΝΠΔΔ Κοιμητήριο Α. ΛΙΟΣΙΩΝ 250.000
18. Επιχορήγηση Κοινωνικής Υπηρεσίας Ζεφυρίου 17.500
19. Επιχορήγηση ΝΠΠΔ Στέγη Φροντίδας Ηλικιωμένων Α.ΛΙΟΣΙΩΝ 250.000
20. Επιχορήγηση στο ΝΠΔΔ Κέντρο Ψυχοκοινωνικής και Ιατρικής υποστήριξης Α. ΛΙΟΣΙΩΝ 250.000

''ΕΝΤΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ''

• Η «ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ» εισηγήθηκε θεσμικά λύσεις για να εκλείψει η παραβατικότητα των ΡΟΜ
• Η Δημοτική Αρχή προκάλεσε ένταση για να καλύψει την αδυναμία θέσεων
• Ελλειμματικός για ακόμα μια φορά ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Ζαφείρης

Δυο διαφορετικοί κόσμοι βρέθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της Φυλής την Τετάρτη το βράδυ. Από τη μια πλευρά η αντιπολίτευση όπου με πρόταση της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ συζητήθηκε το θέμα της παραβατικότητας στην περιοχή σε συνδυασμό και με τους ΡOM. Από την άλλη η Δημοτική Αρχή όπου με την ανοχή του δημάρχου Δημήτρη Μπουραϊμη και με την ελλειμματική συμπεριφορά του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Ζαφείρη, η διαδικασία ξέφυγε από κάθε όριο και προκλήθηκαν επεισόδια.

Δημότες και εργαζόμενοι του Δήμου φίλα προσκείμενοι στη δημοτική αρχή διέκοπταν συνεχώς τους δημοτικούς συμβούλους της μειοψηφίας και δεν τους άφηναν να ολοκληρώσουν τις τοποθετήσεις τους. Επίσης σε πολλές των περιπτώσεων άφηναν και υπονοούμενα για την ηθική των δημοτικών συμβούλων. Οι τελευταίοι αντέδρασαν και επεκράτησε το χάος... Εντύπωση προκάλεσε και η απαθής στάση του δημάρχου κ. Μπουραίμη ο οποίος δεν έκανε καμία προσπάθεια να σταματήσουν οι φίλα προσκείμενοι σε αυτόν τις προκλήσεις τους.

Την εισήγηση για το θέμα της παραβατικότητας έκανε η δημοτική σύμβουλος της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ, Φωτεινή Γιαννοπούλου, η οποία απέσπασε κολακευτικά σχόλια από τους παρευρισκόμενους στην αίθουσα για την άρτια τοποθέτηση της.

Τα σοβαρά επεισόδια και η ανικανότητα του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου κ. Ζαφείρη, δυστυχώς, δεν επέτρεψαν να γίνει σοβαρή και ουσιαστική συζήτηση για το πολύ σημαντικό θέμα. Ήταν προφανές ότι η δημοτική αρχή ήταν ανέτοιμη για μια θεσμική συζήτηση επιπέδου.

Για το συγκεκριμένο θέμα ο Επικεφαλής της ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Σάββας Σάββας δήλωσε:

« Την ώρα που η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ φέρνει την κεντρική εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για το πολύ σημαντικό θέμα της παραβατικότητας στην περιοχή και τον ρόλο των ΡΟΜ , υπήρξε μια συστηματική παρενόχληση από φίλα προσκείμενους της δημοτικής αρχής σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους της μειοψηφίας. Είναι προφανές ότι η Δημοτική Αρχή και ο δήμαρχος Δημήτρης Μπουραίμης δεν ήθελαν να γίνει επί της ουσίας συζήτηση.

Και αυτό γιατί θα διαφαινόταν η ποιοτική μας διαφορά, αφού η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ έχει θέσεις, προτάσεις και εισηγήσεις, ενώ η Δημοτική Αρχή μόνο προκλήσεις χαμηλού επιπέδου. Κατανοώ τη δύσκολή θέση της δημοτικής αρχής για το συγκεκριμένο θέμα.

Πως μπορούν να μιλήσουν για την παραβατικότητα των ΡΟΜ αυτοί που συναλλάχθηκαν μαζί τους προεκλογικά; Κάλυψαν την ανυπαρξία των θέσεων τους με τις απαράδεκτες προκλήσεις τους. Υπενθυμίζουμε ότι η ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ δικαιώθηκε στην ένσταση που έκανε για τις ΔΗΜΑΙΡΕΣΙΕΣ οι οποίες επαναλήφθηκαν.

Και σε εκείνο το Δημοτικό Συμβούλιο είχαμε επισημάνει τις αδυναμίες των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής. Και τότε οι φίλα προσκείμενοι στο δήμαρχο δημιούργησαν ένταση με απαράδεκτες οχλαγωγίες και προκλήσεις. Είναι πασιφανές ότι πρόκειται για συστημική συμπεριφορά της δημοτικής αρχής του Δημήτρη Μπουραϊμη για να καλύψει τις θεσμικές αδυναμίες της παράταξής του. Τους παραδίδουμε στη χλεύη των δημοτών…»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΘΕΣΜΙΚΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ «ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ» ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Κύριε Δήμαρχε,

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,
Αγαπητοί δημότες.

Το θέμα που την εισήγησή του ζητήσαμε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το υπογράφει το σύνολο των Συμβούλων της Αντιπολίτευσης.
Με αφορμή τα πρόσφατα σοβαρά επεισόδια βίας και εγκληματικότητας που στιγμάτισαν την πόλη μας, αναστάτωσαν τους κατοίκους και μας έκαναν γι άλλη μια φορά αρνητικά πρωτοσέλιδα στον τύπο, θα περίμενε κανείς, να συνεδριάζει σήμερα το σώμα και να συζητά έπειτα από ομοφωνία των παρατάξεων.

Επειδή οι Αυτοδιοικητικές εκλογές είναι πολύ πρόσφατες , κανένας δεν θα μπορούσε να φαντασθεί ότι όσα εξαγγέλονταν για την παραβατικότητα πριν ένα μόλις μήνα, όσα περιγράφονταν και ως βαρύγδουπα συνθήματα χρησιμοποιήθηκαν την προεκλογική περίοδο, θα κατέληγαν σε τραγική διάψευση με τα πρώτα κιόλας επεισόδια.
Πόλη για όλους. Νόμοι για όλους .

Αυτό επέλεξαν οι πολίτες. Στη Φυλή, στα Άνω Λιόσια, στο Ζεφύρι. Χρειάσθηκαν μόλις επτά ημέρες για να αποδειχθεί ότι, όταν δεν υπάρχουν θέσεις, προγράμματα και στρατηγική στην αντιμετώπιση κρίσεων, τότε η Δημοτική Αρχή επιχειρεί να υποβαθμίσει τα γεγονότα, η αντιπολίτευση στηλιτεύει και οι δημότες αισθάνονται γι΄ άλλη μια φορά ότι η αγωνία τους εγκλωβίσθηκε και εξαργυρώθηκε σε συνθήματα κενά περιεχομένου.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Εκτός των νέων Δημοτικών Συμβούλων που εκλέγονται και συμμετέχουν για πρώτη φορά σε Δ.Σ και του κυρίου Δημάρχου που φαντάζομαι ότι στο Δήμο του δεν είχε αντιμετωπίσει ποτέ θέματα ένταξης των Roma, όλοι οι άλλοι στα Άνω Λιόσια και στο Ζεφύρι γνωρίζουμε πολύ καλά το θέμα που συζητούμε σήμερα γιατί μας έχει απασχολήσει ιδιαίτερα, τα τελευταία χρόνια.
Τα σοβαρά κοινωνικά προβλήματα , προβλήματα που αφορούν την ένταξη των τσιγγάνων και ταλανίζουν τις περιοχές μας, διογκώνονται στις συνθήκες της σημερινής πολιτικοοικονομικής κρίσης.

Η φτώχεια, η ανεργία η υποβάθμιση του περιβάλλοντος βρίσκονται στα αίτια του κοινωνικού αποκλεισμού και συντείνουν ώστε να δημιουργούνται αποκλίνουσες συμπεριφορές.

Η απουσία του κράτους στην εφαρμογή πολιτικών για την αντιμετώπισή τους, οι τεράστιες ευθύνες του -διαχρονικά- για την εγκατάλειψη της Δυτικής Αττικής, και των Δήμων της, οδήγησε τις πόλεις μας σε δυσχερή θέση και έθεσε σε κίνδυνο πολλές φορές την κοινωνική συνοχή των κατοίκων.

Όσοι, στο μερίδιο των ευθυνών που αναλογεί στον καθένα μας, κλείνουμε τα μάτια σε ότι συμβαίνει γύρω μας, χαϊδεύουμε τα αυτιά της πολιτείας μέσω των εκπροσώπων της βουλευτών και χρησιμοποιούμε τους τσιγγάνους πελατειακά και ευκαιριακά κατά τις προεκλογικές περιόδους, ορίζουμε το τίμημα. Το τίμημα που θέλει , όταν δεν παρεμβαίνουμε στη σωστή κατεύθυνση, να περιθωριοποιείται ακόμα περισσότερο η κοινωνική ομάδα η οποία σπαράσσεται και από δικούς της ενδογενείς παράγοντες.

Εκείνους, τους ιδιαίτερους παράγοντες, που ανέδειξαν μέσα στην ίδια τους την Κοινότητα τους Αρχηγούς, και όχι τους εκπροσώπους.
Η βία και ο φόβος στηρίζουν την κυριαρχία τους στην κοινωνία των τσιγγάνων, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν καταγραφεί στο Αστυνομικό δελτίο απίστευτης αγριότητας γεγονότα που ξεκλήρισαν ολόκληρες οικογένειες.

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες και τα περιστατικά που θα μπορούσε να απαριθμήσει ο καθένας μας, ως βιωματική εμπειρία σε πολλές γειτονιές.

Με επιθέσεις, ξυλοδαρμούς, κλοπές , καταστροφές δημοτικής περιουσίας οπλοφορία και οπλοχρησία, ιδιαίτερα τις μεταμεσονύχτιες ώρες και δίπλα από το Αστυνομικό Τμήμα, Επικίνδυνη οδήγηση από ανήλικους, χρήση και εμπορία ναρκωτικών ουσιών.
Τελευταίο και ανατριχιαστικό , η ληστεία και ο βιασμός υπερήλικης, μοναχικής γυναίκας.

Περιοχές ολόκληρες είναι άβατες για τους κατοίκους τις βραδινές ώρες που δεν τολμούν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους και η καθημερινότητα τους, χρωματίζει την Απόγνωση.
Αν περπατήσουμε στην Βόρεια πλευρά του Ζεφυρίου ή βρεθούμε στον Άγιο Γιάννη ή στην περιοχή του Αγίου Νικολάου , τα ίδια απελπισμένα λόγια, θα καταγραφούν στη μνήμη ως παράπονο αλλά και ως κραυγή διαμαρτυρίας.

Τα τελευταία χρόνια περάσαμε και σε μια άλλη διάταση του προβλήματος. Τις εξεγέρσεις. Οι οποίες γίνονται κάποιες φορές αναίτια και κάποιες άλλες μετά από ένα σοβαρό περιστατικό.
Όπως αυτό που σημειώθηκε πριν λίγες ημέρες στο Μενίδι, με αφορμή το θάνατο ενός επτάχρονου κοριτσιού ΡΟΜΑ, από τροχαίο. Χαρακτηρίζεται τραγικό το γεγονός για όποια οικογένεια χάνει το παιδί της και μόνο οδύνη μπορεί να αισθανθεί κανείς για την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής. Για την απώλεια ενός παιδιού.

Ωστόσο πως μπορούν να αιτιολογηθούν οι βανδαλισμοί, η καταστροφή της Δημοτικής περιουσίας από τις φθορές που προκλήθηκαν στο νέο κτίριο του ΚΑΠΗ , η λεηλασία καταστημάτων , οι επιθέσεις, οι ληστείες και οι καταστροφές σε διερχόμενα αυτοκίνητα, η ομηρία γυναικών και παιδιών, η αναστάτωση και ο αποκλεισμός μιας πόλης για δυο ημέρες ;

Μιας πόλης που δεν είχε καμία εμπλοκή στο περιστατικό ;
Μιας πόλης πληρώνει αυτές τις εξεγέρσεις εδώ και δυο μήνες με το σταμάτημα της λεωφορειακής γραμμής μετά τις 6 το απόγευμα, γιατί αρνούνται οι οδηγοί να διασχίσουν ακόμα και την Κεντρική Λεωφόρο;

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Το Ζεφύρι έχει ζήσει πολλές φορές δύσκολες καταστάσεις με θύματα και από τις δύο κοινότητες.
Έχουμε επισημάνει το πρόβλημα με κάθε μορφής διαμαρτυρία, καταγγείλαμε ως Δημοτική Αρχή, μέσα στο Δημοτικό συμβούλιο, του ιθύνοντες των επεισοδίων, με το όνομά τους, δε διστάσαμε να τα βάλουμε ακόμη και με την Αστυνομία, επισημαίνοντας την αδράνειά της.

Γιατί εκεί βρίσκεται η ρίζα της διαιώνισης αυτής της κατάστασης . Δυστυχώς , μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να υπάρχει η πολιτική βούληση από την ηγεσία και τους πολιτικούς προϊστάμενους του υπουργείου και την ηγεσία της Αστυνομίας για να τηρηθούν οι νόμοι. Μακριά από εμάς η καταστολή και ο διωγμός των τσιγγάνων, όπως κάποιοι προφασίζονται, ως δικαιολογία για την ανοχή τους στην παραβατικότητα

Ζητάμε όμως ισονομία, γιατί όταν κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές, πρώτα πρέπει να αφοπλίσεις το χέρι που κρατά το όπλο κι έπειτα να σταθείς δίπλα και να υπερασπίσεις Ανθρώπινα Δικαιώματα όλων για όλους.

Ως τελευταία Δήμαρχος του Ζεφυρίου θέλω να σας βεβαιώσω κυρίες και κύριοι συνάδελφοι ότι εμείς στην πόλη μας, Δημοτική Αρχή και κάτοικοι καταβάλαμε μεγάλες προσπάθειες για την αρμονική συνύπαρξη των κατοίκων, στηρίξαμε τη φοίτηση των παιδιών ΡΟΜΑ στα σχολεία γιατί ασφαλώς η ελπίδα της ένταξης περνάει μέσα από την εκπαίδευση, ωστόσο δεν κρύψαμε ποτέ την πραγματικότητα από κανέναν, κυρίως όμως βάλαμε την κόκκινη γραμμή απέναντι στις εγκληματικές συμπεριφορές κάποιων.

Κανένας εγκληματίας, που πουλάει το θάνατο σε παιδιά, κανένας καταδικασμένος που μπαινοβγαίνει στις φυλακές για παράνομο πλουτισμό, δεν κλήθηκε ως συνομιλητής του Δήμου για να παρέμβει σε περιόδους κρίσης.

Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα όπως τα ζήσαμε , διαπιστώσαμε ότι αυτό ανατράπηκε και είμαι σίγουρη ότι εμείς εκεί κάτω θα το πληρώσουμε πολύ ακριβά. Σε επικοινωνία που είχα μαζί σας κ. Δήμαρχε την πρώτη ημέρα στις 7 του Γενάρη, ενώ ο κόσμος καιγόταν , μου είπατε ότι η κατάσταση ελέγχεται.

- Έτσι σας είχαν ενημερώσει.
- Σε επικοινωνία που είχαμε και εγώ και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κ. Σχίζας και Δ.Πανάγος με τον Ταξίαρχο κ.Βενάρδο, μας είπε, πως δεν έχει ενημέρωση από τον Δήμο, ότι συμβαίνει κάτι σοβαρό, και πώς μεγαλοποιούμε τα πράγματα.
Η ανησυχία που προκύπτει σε εμάς και τους κατοίκους του Ζεφυρίου από τον τρόπο που χειρισθήκατε ως δημοτική Αρχή τα γεγονότα , έχει να κάνει με την παρέμβαση που ζητήσατε εσείς σε τοπικό επίπεδο, αλλά και η αστυνομία, προσώπου με βαρύτατο ποινικό μητρώο που ηγείται των τσιγγάνων με αμφιλεγόμενο κάθε φορά ρόλο σε τέτοιου είδους επεισόδια .

Και αναγάγατε σε ρυθμιστή της κοινωνικής ειρήνης εκείνον που κάθε φορά την υπονομεύει με πλείστες παράνομες πράξεις.

Το πιο σημαντικό όμως κύριε Δήμαρχε είναι ότι, αυτή η πόλη των 10.000 κατοίκων, σε αυτή τη δύσκολη ώρα δεν είχε το αυτονόητο. Να την επισκεφθεί ο Δήμαρχος- 26 ημέρες σήμερα μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας δεν βρήκατε ούτε τον ελάχιστο χρόνο να έρθετε εσείς προσωπικά ώστε να έχετε ιδίαν αντίληψη για θεσμικά πρόσωπα, και καταστάσεις που δημιουργούνται στην περιοχή και μέσα από τις αλλαγές που φέρνει ο Καλλικράτης.

Κατανοείται άραγε πως με της τάση σας απαξιώνετε , μια πόλη που έδωσε στην παράταξή σας τη Νίκη, έστω τη δεύτερη Κυριακή;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Ως Δημοτικός Σύμβουλος του Δήμου Φυλής θεωρώ ότι αυτή η πρώτη συζήτηση που γίνεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για θέματα παραβατικότητας και ένταξης των ΡΟΜ πρέπει να γίνει η αρχή για έναν γόνιμο προβληματισμό, για έναν εποικοδομητικό δημόσιο διάλογο.

Ας δοθεί η αφορμή σήμερα να ανοίξει η συζήτηση του θέματος στην περιοχή με τη συμμετοχή των φορέων της πόλης, και την εκπροσώπηση των αρμόδιων οργάνων της πολιτείας. Με τη συνεργασία κάθε επιστήμονα, κάθε πολίτη που θέλει να συμβάλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Εμείς από την πλευρά μας θα στηρίξουμε όσες πρωτοβουλίες πάρετε για την εμπέδωση του κλίματος ασφάλειας, που πρέπει να νοιώθουν οι πολίτες, ώστε να δρούν και να δημιουργούν σ΄αυτόν τον τόπο που επέλεξαν να επενδύσουν τον κόπο της ζωής τους και το μέλλον των παιδιών τους.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ :

• Προγραμματισμός συνάντησης με τον Υπουργό Προστασίας του πολίτη, προκειμένου να ενημερωθεί για τα προβλήματα.
• Προγραμματισμός συνάντησης με τον Υπουργό εσωτερικών κ. Γιάννη Ραγκούση.
• Απόφαση Δ.Σ για σύσταση Συμβουλίου Πρόληψης Παραβατικότητας
• Στελέχωση του Α.Τ. Άνω Λιοσίων και Ζεφυρίου και μη ένταξή τους στην ενοποίηση του Καλλικράτη λόγω των ιδιαιτεροτήτων του Δήμου.
• Έδρα της Δημοτικής Αστυνομίας το Ζεφύρι και ενεργοποίηση του θεσμικού της ρόλου.
• Φύλαξη των Δημοτικών και Δημόσιων Κτιρίων
• Δημιουργία συνδέσμου Επικοινωνίας με πολιτιστικούς συλλόγους ΡΟΜ που έχουν νόμιμη εκπροσώπηση.

Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011

Δήμος Φυλής: Αλήθειες και ψέμματα για τους Κεντρικούς Aυτοτελείς Πόρους...

Ο Δήμος Φυλής με την Αριθμ. Πρωτ.: 486/4 Ιαν 2011 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Γιώργου Ντόλιου, έλαβε το ποσόν των 512.595,54 ευρώ για την μισθοδοσία των υπαλλήλων του Ιανουαρίου 2011, από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Α.Π) και μάλιστα αναφέρει ότι θα ενταχθούν στο Κ.Α.0611.

Οι εργαζόμενοι του Δήμου Φυλής, όμως, παραμένουν απλήρωτοι…

Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο της περασμένης Τετάρτης, 26 Ιανουαρίου, ο Δήμαρχος Δημήτρης Μπουραΐμης ανέφερε πως τα χρήματα παρακρατήθηκαν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων λόγω του μεγάλου χρέους που έχει ο Δήμος και μάλιστα πρότεινε να πραγματοποιηθεί διαμαρτυρία της Διοίκησης και των εργαζομένων στο Υπουργείο Εσωτερικών…

Που βρίσκεται, όμως, η αλήθεια για την παρακράτηση; Στο χρέος του Δήμου ή στο γεγονός ότι η Διοίκηση δεν έχει ακόμα ενημερώσει την Βάση Δεδομένων για τα οικονομικά στοιχεία του νέου Δήμου Φυλής, όπως άλλωστε αναφέρεται σε εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών (Αριθ.Εγκυκλίου: 4/ Αριθμ. Πρωτ.: οικ.458/11Ιαν2011), με αποτέλεσμα αυτό να επιφέρει την παρακράτηση των Κ.Α.Π για όσο διάστημα καθυστερεί η ενσωμάτωση των στοιχείων στη «Βάση»;

Ανατρέξαμε στην ιστοσελίδα του Δήμου Άνω Λιοσίων, αφού σύμφωνα με το σχέδιο «Καλλικράτης» παρέχεται η δυνατότητα στην νέα Διοίκηση να χρησιμοποιεί τον συγκεκριμένο διαδικτυακό χώρο για αναρτήσεις των οικονομικών στοιχείων, μέχρι να δημιουργήσει την νέα ιστοσελίδα του νέου Δήμου Φυλής αλλά κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ακόμα !

Στον αντίποδα, στην εγκύκλιο 4 του Υπουργείου Εσωτερικών αναφέρεται ρητά ότι η μη ενσωμάτωση ή η καθυστέρηση ενσωμάτωσης στη βάση των οικονομικών στοιχείων από τους δήμους, επισύρει επίσης, κατά περίπτωση, τις ακόλουθες κυρώσεις :

α) Παρακρατείται και δεν αποδίδεται στο δήμο η μηνιαία τακτική επιχορήγηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, για όσο χρόνο καθυστερεί η ενσωμάτωση των στοιχείων στη βάση (άρθρο 7, παρ.5 π.δ 113/2010) και,

β) Επιβάλλεται πρόστιμο σε βάρος του δήμου που ανέρχεται από πέντε τοις εκατό (5%) έως δεκαπέντε τοις εκατό (15%) των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π) του άρθρου 259 του ν.3852/2010, ανάλογα με τη συχνότητα και τη βα ρύτητα της παράβασης, το οποίο παρακρατείται κατά την κατανομή των Κ.Α.Π. του επόμενου έτους…

Τελικά, που βρίσκεται η αλήθεια για την παρακράτηση, όταν το Υπουργείο αναφέρει, με εγκύκλιό του πως ο Δήμος Φυλής έλαβε το ποσόν των 512.595,54 ευρώ για την μισθοδοσία των υπαλλήλων του Ιανουαρίου 2011 και ο κ. Μπουραΐμης λέει ότι αυτά παρακρατήθηκαν λόγω χρεών του Δήμου; Τίνος Δήμου;

Είναι δυνατόν να παρακρατούνται για χρέη του Δήμου οι μισθοί των εργαζομένων; Και γιατί η παρακράτηση να μην έγινε λόγω της μη ενσωμάτωσης, στη Βάση Δεδομένων, των οικονομικών στοιχείων του νέου Δήμου Φυλής; Ας απαντήσουν οι αρμόδιοι, όποιοι και να είναι αυτοί, διότι οι υπάλληλοι που παραμένουν απλήρωτοι πρέπει, αν μη τι άλλο, να μάθουν τι συμβαίνει…

Ο Δήμος συνεχίζει να έχει χρέη και αν η κάθε μισθοδοσία παρακρατείται με το ίδιο σκεπτικό, το πιο πιθανό θα είναι οι εργαζόμενοι να παραμείνουν απλήρωτοι για πολλούς – πολλούς μήνες…

Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε αποσπάσματα της εν λόγω εγκυκλίου:

Αριθμός Εγκυκλίου: 4

ΘΕΜΑ: Υλοποίηση της υπ’ αριθμ. 74712/29-12-2010 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Καθορισμός του τύπου, του περιεχόμενου των στοιχείων, του χρόνου και του τρόπου ενημέρωσης της βάσης δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων», των αριθμοδεικτών αξιολόγησης, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας».

Σας ενημερώνουμε ότι στο ΦΕΚ 2043/Β/30-12-2010 δημοσιεύθηκε η υπ’ αριθμ. 74712/29-12-2010 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 7 του άρθρου 267 του ν. 3852/2010 και με την οποία καθορίζεται ο τύπος, το περιεχόμενο των στοιχείων, ο χρόνος και ο τρόπος ενημέρωσης της βάσης δεδομένων «Οικονομικά στοιχεία δήμων», αριθμοδείκτες αξιολόγησης των στοιχείων αυτών καθώς και άλλες αναγκαίες λεπτομέρειες.

Η βάση δεδομένων τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, υπό την ευθύνη της Διεύθυνσης Οικονομικών των Ο.Τ.Α., με την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α Α.Ε.).

Με την παρούσα εγκύκλιο παρέχονται οι πρώτες βασικές οδηγίες για την ενεργοποίηση της βάσης οικονομικών δεδομένων, που αφορούν στα εξής επιμέρους θέματα:

α) Τον ορισμό εκπροσώπου / ων των δήμων και των συνδέσμων των δήμων καθώς και τη διαδικασία πιστοποίησής τους

β) Τις διαδικασίες ενσωμάτωσης στη βάση των οικονομικών στοιχείων που αφορούν :

• Στους 1034 δήμους και κοινότητες, προ της εφαρμογής του ν. 3852/2010, για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2010 (μηνιαία στοιχεία) καθώς και για τα ετήσια, προσωρινά και οριστικά απολογιστικά στοιχεία του 2010

• Στους 325 δήμους που συστάθηκαν με το άρθρο 1 του ν.3852/2010, με πρώτο μήνα αναφοράς των μηνιαίων στοιχείων τον Ιανουάριο 2011 καθώς και

γ) Την υποστήριξη που παρέχεται από την Ε.Ε.Τ.Α.Α Α.Ε για την επίλυση τυχόν αποριών ή προβλημάτων.

Η βάση Οικονομικών Δεδομένων, ως κόμβος παροχής στατιστικών πληροφοριών.
Σκοπός της βάσης δεδομένων είναι να αποτελέσει το μέσο συγκέντρωσης, ανάπτυξης και διάδοσης των οικονομικών στοιχείων των δήμων που συστάθηκαν με το άρθρο 1 του ν.3852/2010, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που ασκεί το ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ. ως φορέας του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος (ν.3852/2010) και ως εποπτεύουσα αρχή των εν λόγω φορέων γενικής κυβέρνησης.

Οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης (δήμοι, περιφέρειες) αποτελούν σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών (ΕΣΛ 1995), υποτομέα της Γενικής Κυβέρνησης. Τα ν.π.δ.δ και τα ν.π.ι.δ που εποπτεύονται από τους ΟΤΑ, σύμφωνα με ορισμένα κριτήρια του ΕΣΛ (π.χ ελέγχονται, χρηματοδοτούνται, δεν καλύπτουν το κριτήριο του 50%, δηλαδή οι πωλήσεις δεν καλύπτουν το 50% του κόστους), εντάσσονται επίσης στον τομέα της Γενικής Κυβέρνησης. Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα οικονομικά μεγέθη συμπεριλαμβάνονται στην κατάρτιση των δημοσιονομικών μεγεθών της Χώρας, τα οποία με βάση τους Κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταρτίζονται και αποστέλλονται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Eurostat), εντός συγκεκριμένων προθεσμιών.

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.3832 / 2010 (ΦΕΚ 38 Α’) «Ελληνικό Στατιστικό Σύστημα (ΕΛ.Σ.Σ) Σύσταση της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛ.ΣΤΑΤ.) ως Ανεξάρτητης Αρχής», η ΕΛ.ΣΤΑΤ. έχει το δικαίωμα πρόσβασης στις διοικητικές πηγές και τα δημόσια μητρώα και αρχεία, τα οποία τηρούνται από τις υπηρεσίες και τους φορείς του δημόσιου τομέα.

Επίσης το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους παρακολουθεί την εκτέλεση του ετήσιου προϋπολογισμού των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και ασκεί απολογιστικό έλεγχο στην οικονομική διαχείριση των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (πρώτου και δεύτερου βαθμού),καθώς και των επιχειρήσεων και των οργανισμών τους (άρθρο 4 ν.3871/2010, ΦΕΚ 141 Α’). Συνεπώς, τόσο η ΕΛ.ΣΤΑΤ όσο και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους θα έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο της βάσης οικονομικών δεδομένων των δήμων και των περιφερειών.

Επισημαίνεται ότι η αξιόπιστη και έγκαιρη ενσωμάτωση των οικονομικών στοιχείων στη βάση δεδομένων, εντός των οριζόμενων προθεσμιών, είναι υποχρεωτική και απολύτως αναγκαία, προκειμένου η Χώρα μας να ανταποκρίνεται με συνέπεια στις θεσμοθετημένες υποχρεώσεις της προς τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.

Ως εκ τούτου η ενεργοποίηση από τους δήμους και τους συνδέσμους δήμων της διαδικασίας ενημέρωσης της βάσης δεδομένων με τα οικεία οικονομικά στοιχεία καθώς και τα στοιχεία των ν.π.δ.δ και των επιχειρήσεων τους[i] έχει εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα, ενόψει της εκπλήρωσης των διεθνών υποχρεώσεων της Χώρας και ιδιαιτέρως αυτών που αφορούν στην παροχή στατιστικών στοιχείων για τα οικονομικά των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, προς την Ελληνική Στατιστική Αρχή και τη EUROSTAT.

Η βάση δεδομένων τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, υπό την ευθύνη της Διεύθυνσης Οικονομικών των Ο.Τ.Α., με την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α Α.Ε.). Τηρείται αρχικά με ειδική διαδικτυακή εφαρμογή και στη συνέχεια, μέσω κεντρικού κόμβου διαλειτουργικότητας, με τα πληροφορικά συστήματα των δήμων και των περιφερειών να επικοινωνούν με τη βάση με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών / διεπαφών (web services).

Υπόχρεοι φορείς για την τήρηση της βάσης δεδομένων

Υπόχρεοι φορείς για την ενσωμάτωση των δεδομένων στη συγκεκριμένη βάση είναι:

- Οι δήμοι που συνιστώνται με το άρθρο 1 του ν.3852/2010, για τα οικονομικά τους στοιχεία καθώς και τα στοιχεία των ν.π.δ.δ και των επιχειρήσεων τους.
- Οι σύνδεσμοι των δήμων

Ορισμός εκπροσώπου / ων από τους υπόχρεους φορείς
Πρωταρχική απαραίτητη ενέργεια, από πλευράς των υπόχρεων φορέων, για την έναρξη της διαδικασίας ενημέρωσης των βάσεων δεδομένων, είναι ο ορισμός των υπεύθυνων υπαλλήλων.

Ειδικότερα:
Σε κάθε δήμο απαιτείται η άμεση έκδοση απόφασης του δημάρχου (ή του αντιδημάρχου στον οποίο έχει τυχόν μεταβιβασθεί η σχετική αρμοδιότητα), όπως ρητά προβλέπεται στην υπ’ αριθμ. 74712/2010 υπουργική απόφαση, με την οποία θα ορίζεται:

1. Ένας υπάλληλος από την οικονομική υπηρεσία, υπεύθυνος για την ενημέρωση της βάσης με τα στοιχεία του δήμου, με τον αναπληρωτή του και

2. Ένας υπάλληλος από την οικονομική υπηρεσία, υπεύθυνος για την ενημέρωση της βάσης με τα στοιχεία των ν.π.δ.δ. και των επιχειρήσεων του δήμου , επίσης με τον αναπληρωτή του.

Για τη διασφάλιση της αξιόπιστης και έγκαιρης αποστολής στο δήμο των συγκεκριμένων στοιχείων, ο πρόεδρος των οικείων ν.π.δ.δ και των επιχειρήσεων ορίζει υπάλληλο από την οικονομική υπηρεσία που συνεργάζεται με τον προαναφερόμενο ορισθέντα υπάλληλο του δήμου και είναι παράλληλα και ο ίδιος υπεύθυνος για την αποστολή των στοιχείων στον οικείο δήμο.

Τα στοιχεία των υπευθύνων αυτών (ονοματεπώνυμο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο / e-mail και αριθμός τηλεφώνου) αποστέλλονται στον οικείο δήμο, υπόψη του ορισθέντα υπεύθυνου υπαλλήλου, ο οποίος οφείλει και να μεριμνήσει για την έγκαιρη αποστολή των στοιχείων αυτών. Στην περίπτωση που τα νομικά πρόσωπα δε διαθέτουν ταμειακή υπηρεσία και εξυπηρετούνται από την ταμειακή υπηρεσία του οικείου δήμου, τότε ορίζεται υπεύθυνος από την οικονομική υπηρεσία του τελευταίου, με απόφαση του δημάρχου ή του αρμόδιου αντιδημάρχου.

Αντίστοιχα, με απόφαση του προέδρου του συνδέσμου δήμων ορίζεται υπάλληλος από την οικονομική υπηρεσία που είναι υπεύθυνος για την ενημέρωση της βάσης δεδομένων με τα στοιχεία του συνδέσμου.

Στην περίπτωση που ο σύνδεσμος δε διαθέτει ταμειακή υπηρεσία και εξυπηρετείται από την αντίστοιχη υπηρεσία του δήμου της έδρας του ή από την ταμειακή υπηρεσία άλλου δήμου μέλους του, τότε ορίζεται υπεύθυνος από την οικονομική υπηρεσία του τελευταίου, με απόφαση του δημάρχου ή του αρμόδιου αντιδημάρχου.

Οι υπάλληλοι που θα ορισθούν από τους δήμους και τους συνδέσμους δήμων θα πρέπει να έχουν συνάφεια με το αντικείμενο. Προτείνεται να προέρχονται από θέσεις κλάδου Π.Ε. Οικονομικού ή Διοικητικού ή Τ.Ε. Διοικητικού – Λογιστικού ή του κλάδου Τ.Ε. Διοίκησης Μονάδων Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σημειώνεται ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του δημάρχου ή του αρμόδιου αντιδημάρχου να ορίσει το ίδιο στέλεχος (και τον αναπληρωτή του) ως υπεύθυνο για την εισαγωγή των οικονομικών στοιχείων του δήμου και των νομικών προσώπων και επιχειρήσεών του, συνεκτιμώντας το φόρτο εργασίας που συνεπάγεται η ορθή και έγκαιρη διεκπεραίωση των σχετικών εργασιών.

Επισημαίνονται επίσης τα εξής :
- Oι δήμαρχοι, οι πρόεδροι των συνδέσμων δήμων καθώς και οι προϊστάμενοι των οικονομικών υπηρεσιών των δήμων και των συνδέσμων δήμων είναι επίσης υπεύθυνοι για τη διασφάλιση της αξιόπιστης και έγκαιρης καταχώρισης στην βάση των προαναφερόμενων οικονομικών στοιχείων.

- Η μη ενσωμάτωση ή η καθυστέρηση ενσωμάτωσης στη βάση των οικονομικών στοιχείων από τους δήμους, επισύρει επίσης, κατά περίπτωση, τις ακόλουθες κυρώσεις :

α) Παρακρατείται και δεν αποδίδεται στο δήμο η μηνιαία τακτική επιχορήγηση από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, για όσο χρόνο καθυστερεί η ενσωμάτωση των στοιχείων στη βάση (άρθρο 7, παρ.5 π.δ 113/2010)

β) Επιβάλλεται πρόστιμο σε βάρος του δήμου που ανέρχεται από πέντε τοις εκατό (5%) έως δεκαπέντε τοις εκατό (15%) των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (Κ.Α.Π) του άρθρου 259 του ν.3852/2010, ανάλογα με τη συχνότητα και τη βα ρύτητα της παράβασης, το οποίο παρακρατείται κατά την κατανομή των Κ.Α.Π. του επόμενου έτους.

Διαδικασία ταυτοποίησης και ενεργοποίησής των υπεύθυνων υπαλλήλων, ως χρηστών της βάσης δεδομένων

Τα στελέχη που θα ορισθούν υπεύθυνα από τους δήμους και τους συνδέσμους δήμων πρέπει άμεσα να μεριμνήσουν για τα εξής θέματα :

• Να αποσταλεί από το δήμο (ή από το σύνδεσμο δήμων) η απόφαση ορισμού τους ως υπευθύνου / ων, με τα στοιχεία τους, δηλαδή ονοματεπώνυμο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail) και αριθμός τηλεφώνου, άμεσα με fax στον αρ. 213.1320.707 (υπόψη της κας Αθανασίας Μπάκα) και σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται.

Με βάση τα στοιχεία αυτά θα γίνει η ταυτοποίηση και ενεργοποίηση των χρηστών, οι οποίοι θα έχουν και την ευθύνη για την ποιότητα των στοιχείων του δήμου και των νομικών προσώπων και επιχειρήσεων του (ή των στοιχείων του συνδέσμου) καθώς και την έγκαιρη ενσωμάτωση τους στη βάση.

• Μετά την αποστολή των στοιχείων να εγγραφούν ηλεκτρονικά στην εφαρμογή, ως νέοι χρήστες, στην ηλεκτρονική διεύθυνση: www.eetaa.gr/modota

Υποβολή οικονομικών στοιχείων για το έτος 2010
Οι δήμοι θα πρέπει να καταχωρήσουν στην βάση οικονομικών δεδομένων άμεσα και μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2011, τα μηνιαία οικονομικά τους στοιχεία που αφορούν στους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του έτους 2010, όπως αυτά καθορίζονται με την εγκύκλιο 2/61968/0094/17-9-2010 του Γ.Λ.Κ., σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3845/2010.

Παράλληλα, μέχρι την 20η Φεβρουαρίου 2011 θα πρέπει να ενσωματωθούν στη βάση δεδομένων τα στοιχεία με τις εκτιμήσεις ως προς τα απολογιστικά στοιχεία (προσωρινός απολογισμός) για το έτος 2010. Η ενσωμάτωση των στοιχείων γίνεται σε συνεργασία με τις εταιρείες των πληροφοριακών συστημάτων των δήμων, τα πληροφορικά συστήματα των οποίων θα επικοινωνούν με τη βάση δεδομένων, με τη χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών / διεπαφών (Web Services).

Στην ίδια προθεσμία (20/2/2011) θα πρέπει να ενσωματωθούν στη βάση εκτιμήσεις ως προς τα ετήσια απολογιστικά στοιχεία του 2010 των ν.π.δ.δ των δήμων και των συνδέσμων δήμων.

Για τους δήμους που προέρχονται από συνένωση ΟΤΑ, το συντονισμό και την ευθύνη για την ενσωμάτωση των ανωτέρω στοιχείων των συνενούμενων ΟΤΑ θα την έχουν οι υπάλληλοι που ορίστηκαν ως υπεύθυνοι από το νέο δήμο, κατά τα ανωτέρω, οι οποίοι και θα πρέπει να συνεργαστούν προς το σκοπό αυτό με τους εκπροσώπους των συνενούμενων ΟΤΑ που ορίστηκαν από αυτούς ως αρμόδιοι, στο πλαίσιο της εγκυκλίου 71444/14-12-2010 του ΥΠ.ΕΣ.Α.&Η.Δ.

Τα στοιχεία που αφορούν στη συγκεντρωτική μηνιαία κατάσταση αριθμού υπαλλήλων και δαπανών μισθοδοσίας ΟΤΑ α’ βαθμού και των ν.π.δ.δ αυτών (Πίνακας Α. και Β.) για το μήνα και Δεκέμβριο 2010 θα αποσταλούν, κατά τα οριζόμενα με το υπ’αριθμ. 44923/6-8-2010 έγγραφό μας, στο φαξ 3744383-389 (δεν θα ενσωματωθούν στη βάση δεδομένων).

Περιεχόμενο και χρόνος ενημέρωσης της βάσης
Το περιεχόμενο και ο χρόνος ενημέρωσης της βάσης δεδομένων ρυθμίζεται αναλυτικά με την οικεία απόφαση, στην οποία μάλιστα ορίζεται ρητά ότι στη βάση αυτή ενσωματώνονται, για όλους τους ανωτέρω φορείς (δήμους, νπδδ και επιχειρήσεις αυτών καθώς και συνδέσμους δήμων), τα ακόλουθα στοιχεία:

- Tα μηνιαία οικονομικά στοιχεία που καθορίζονται με την υπ’ αριθμ. 2/61968/0094/17−9−2010 εγκύκλιο του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3845/2010 (ΦΕΚ 65 Α΄), τα οποία υποβάλλονται εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του μήνα αναφοράς.

Για τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και τις επιχειρήσεις των δήμων, η ενημέρωση της βάσης δεδομένων με τα μηνιαία οικονομικά στοιχεία που καθορίζονται στην εγκύκλιο 2/61968/0094/17-9-2010 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ξεκινά την 1η Απριλίου 2011, μετά την ολοκλήρωση της προβλεπόμενης από τις παρ. 4 του άρθρου 103, 1 του άρθρου 109 και 1 του άρθρου 110 του ν.3852/2010 διαδικασίας συγχώνευσης αυτών και αφορά το μήνα Μάρτιο.

- Eκτιμήσεις ως προς τα απολογιστικά στοιχεία (προσωρινός απολογισμός) για το έτος 2010, μέχρι την 20η Φεβρουαρίου 2011.

- Tα ετήσια τελικά απολογιστικά στοιχεία (τελικός απολογισμός) για το έτος 2010 μέχρι την 30η Ιουλίου 2011…

Ο Υφυπουργός

Γ. Ντολιος
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Συνολικές προβολές σελίδας